Фандъкова: Надявам се виновните за палежа на крана пред НДК да бъдат хванати - sofia.utre.bg
Alternative Media Group

Фандъкова: Надявам се виновните за палежа на крана пред НДК да бъдат хванати

13 юли 2017, 09:49 | Дани Стоянов
  • Снимка:
    bnt.bg/кадър

Общината е готова с предложения за законови промени за високи сгради

При всички случаи градът ни трябва да се развива, въпросът е как, в кои зони е добре. Хората са прави да се притесняват, защото във времето на силен инвеститорски интерес се започнаха доста сериозни строежи. Изправени сме пред дилемата - спазването на закона и целесъобразността. Това е много тежък за нас въпрос, но направихме всичко възможно някъде да не бъде допуснато строителство на високи сгради.Това коментира в ефира на БНТ кметът на град София Йорданка Фандъкова.

"За поредна година успяхме да организираме и да защитим финансиране за доста сериозни обекти, безспорно най-тежкият е бул."Дондуков". Министерството на културата не съгласува проектът ни и това ни забави. Няма как съобразяваме се със становището им. Ремонтът вече тече с пълна сила. Очакваме ремонтът на бул. "Дондуков" да приключи до края на месец октомври. На булевард "Прага" имаме разрешение за строеж, издадено преди заповедта на министъра на културата от 2016г., в което се предвижда замяна на паветата с асфалт. Аргументите са сериозни там, докато за бул "Дондуков" говорим за булевард в историческия център, който така или иначе е заобиколен от улици с паваж, при булевард "прага" не е така. Той свързва асфалтирани улици. С изключително натоварено движение с линейки, които минават до три спешни болници.Няма как да променим стойността на проекта, който е избран при други условия", каза Фандъкова.

Кметът на София заяви, че е голям радетел за запазване на паветата и бе категорична, че навсякъде, където има възможност, те ще се възстановят. Тя сподели още, че с надежда да стабилизират целия булевард са въвели нова методика за изграждане на бетонова стабилизация под паветата. За бул,"Цар Борис III" не се предвижда реконструкция на настилката. Европейските средства са за цялостна реконструкция на линията на трамвай номер 5. Йорданка Фандъкова заяви, че се избира изпълнител за доставка на 13 нови трамвая.

По темата за високите сгради и небостъргачи Йорданка Фандъкова заяви следното: "И днес има протест в кв. "Стрелбище" срещу високо строителство на бул"България" и "Гешов". Общината направи всичко възможно да не допусне строителството на високи сгради. Заложено е да бъде зелена площ, въпреки това главният архитект е задължен да направи строеж, но на тях са налагани ежемесечни глоби, тъй като и сегашния и предишният отказват да има строеж. Ние не сме над закона, но в някои ситуации се опитваме да търсим и целесъобразни решения. Нашата категорична позиция е, че трябва да има законови промени. Възложих на главния архитект да направи анализ на законодателството, да направи предложения. Те вече са готови. Следващата седмица ще бъдат публично обсъдени. Предложения за промени в закона за застрояване и устройство на Столичната община по отношение на високите сгради. Направих среща с депутати от София и съветници. Всичко е насочено да има инвестиции, а в същото време градът да е подреден. Предвиждаме застрояването да бъде ограничено до 50% от общия устройствен план."

По темата за паметника "1300 години България" кметът на столицата призна, че запалването на крана е внесло доста напрежение и е създало риск за живота на хората. "За мен категорично това е престъпление, надявам се виновните да бъдат установени. Искаме коментарът да бъде не за демонтиране на паметник, а демонтиране на останки то паметник. Тази конструкция трябва да бъде демонтирана от гледна точка на безопасност, а не от друга причина. Спорът не е идеологически, а естетически", каза тя.

Относно модернизацията на градския транспорт кметът на столицата сподели, че до края на юли очаква да пристигна нови 60 газови автобуса с климатизация по линиите в северните райони на София. Тя призна още, че в момента има процедури за избор на изпълнител за нови 120 автобуса, а програмата на Общината е достигна средна възраст до 5,6 години, както и процедура за първите електробуси.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета