Мантинелата на пътя край Своге не е отразена в проекта за ремонт - sofia.utre.bg

Мантинелата на пътя край Своге не е отразена в проекта за ремонт

01 септември 2018, 12:22 | sofiautre
  • Снимка:
    АПИ

ОПУ-София е изискало от кмета на града информация кой е възложителят и изпълнителят на монтираното съоръжение

Националното следствие се явиха двама бивши директори на Пътната агенция Лазар Лазаров и Дончо Атанасов. След разпита и двамата свидетели заявиха, че не виждат вина в агенцията за трагедията, при която загинаха 17 души.

Дончо Атанасов, бивш председател на УС на АПИ беше категоричен, че всичко, което е в правомощията на Агенцията е било направено, предават от България он еър. "Всичко, което сме могли по договорите, сме го направили. Сложили сме знаци, ограничили сме скоростта драстично. Превишението на скоростите, за които имаме замервания, е над 30-40 процента на всички автомобили“, обясни той.

Атанасов отрече да е имало препоръка на експерти още през 2017 г. виражът на опасния завой да бъде променен. Според него до края на гаранционния период фирмата изпълнител носи отговорност за състоянието на пътя и отстраняването на дефектите. "Никога не е коментиран въпрос нито пред мен, нито пред министъра, че трябва да бъде изправен завой“, каза Атанасов.

По думите на Лазар Лазаров, който също е оглавявал АПИ, отговорностите за асфалтовата настилка са задължение на строителния надзор и на инженера по договора, който трябва да гарантира качеството.

Според него също няма проблем в пътя. "Хиляди коли мисля, че минават оттам всеки ден без инциденти, което е доказателство, че тези завои се взимат“, коментира той.

По-късно Областното пътно управление-София изиска от кмета на Своге информация кой е възложителят и изпълнителят на монтираната мантинела на път II-16 Своге.

Това е участъкът от водостока, при които стана тежкият пътен инцидент спреобърналия се автобус до моста над река Лесковдолска, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Поставената ограничителна система в тази отсечка не е отразена в проекта за рехабилитацията на второкласния път и екзекутивните чертежи.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета